את הפוסט הזה אני רוצה להקדיש לנושא שלדעתי הוא הכי חשוב בכל פרויקט קידום אתרים – מחקר מילות מפתח.

מחקר מילות מפתח הוא יריית הפתיחה בכל פרוייקט קידום אתרים וככזה – האופן בו תעשו את המחקר והביטויים שתבחרו הם קריטיים להצלחה שלכם.

הנה מה שעלול לקרות אם תבחרו את הביטויים הלא נכונים: אתם תצליחו להתברג עליהם בעמוד הראשון בגוגל ולהביא תנועה לאתר אבל הגולשים שיגיעו לאתר שלכם לא יקנו כלום.

כבר שנים שאני משתמש ב-ZEFO כדי לבצע את מחקרי המילים שלי. הסיבה לכך נעוצה במדד חשוב מאוד שה-ZEFO נותן לביטויים הנחקרים: מדד התחרותיות. אם מצאתי ביטוי עם נפח חיפוש גבוה ותחרותיות נמוכה – יש לי פה הזדמנות פז! לא שאני לא יכול לבדוק זאת בעצמי אבל החיסכון בזמן פה הוא עצום.

רוצים להתברג בעמוד הראשון בגוגל ושהתנועה שתגיע לאתר שלכם תהפוך לכסף?

אני הולך להראות לכם בדיוק את הדרך בה אני משתמש בכל מחקר מילים שלי. המפתח לכך טמון ביכולת שלכם לכתוב תוכן שיתאים לכוונת המחפשים הפוטנציאלים שלכם.

מהי כוונת משתמש בחיפושים בגוגל – ואיך אתם יכולים להרוויח מזה?

אני מניח שכבר הבנתם שכוונת משתמש זה "מה שהמשתמש רצה למצוא כשהקליד את הביטוי שלו בגוגל". החידוש היחיד שאולי תשמעו פה זה שאת כוונת המשתמשים אפשר לחלק ל-4 קבוצות עיקריות:

חיפוש אינפורמטיבי

הגולש מחפש מידע. זה יכול להיות משהו פשוט כמו "מי היה הנשיא הראשון" או משהו מורכב יותר כמו "איך עובדת תורת הקוונטים". כמו כן – לא כל החיפושים האינפורמטיביים מנוסחים כשאלה. לדוגמא: "שלבי ההתפתחות של אריקסון".

דוגמאות לחיפושים אינפורמטיביים:

  • מי זה מרדכי ואנונו
  • דיזינגוף סנטר דרכי הגעה
  • כמה זה 350 דולר בשקלים
  • כיצד עובדת רשת הבלוקצ'יין
  • איך מכינים סופלה

חיפוש נביגציה \ יצירת קשר

למרות שגם זה סוג של חיפוש אינפורמטיבי – יש כאן אבחנה ברורה ככוונת משתמש נפרדת. חיפוש של אתר (או עמוד באתר) ספציפי או חיפוש ליצור קשר עם החברה שמאחורי האתר.

חיפוש נביגציה יקרה בדרך כלל מתוך עצלנות לכתוב את כל הכתובת של האתר בשורת הכתובות אז פשוט מחפשים אותו בגוגל ולוחצים על התוצאה הראשונה.

דוגמאות:

  • פייסבוק
  • וואינט
  • כלי מילות המפתח של גוגל
  • ביבי נתניהו ויקיפדיה
  • ביטס אוף גולד יצירת קשר
  • וחיפוש יצירת קשר יכלול ביטויים כמו: "סוכנות רכב שלמה סיקסט יצירת קשר".

חיפוש אחר רכישה

הגולש במצב קנייה ומחפש לרכוש משהו. הוא יודע מה הוא רוצה לקנות. לעיתים הוא גם יודע כבר איפה הוא רוצה לקנות.

דוגמאות:

  • מנוי למאקו
  • השוואת מחירי galaxy s10
  • קניית דומיין ישראלי
  • שואב אבק שיאומי קופון
  • החלפת מסך Samsung S24F350FH

חיפוש חקירה לפני קנייה

הגולש כבר מוכן לקנות אבל עדיין לא בטוח בעצמו ורוצה לוודא מה המוצר והמחירים שהכי מתאימים לו.

דוגמאות:

  • אייפון X סקירה
  • קאיה נירו נגד\או\מול טויוטה CHR
  • שואב אבק דייסון סקירה
  • אייפד השוואת מחירים
  • מסכי LG השוואה

כדי לעזור לכם למצוא את הביטויים הנכונים – הנה סיכום קצר של ביטויי מפתח שחושפים את כוונת המשתמש:

אז אחרי שהבנו מה סוג כוונת המשתמש עליה אנחנו רוצים להתברג, עלינו להתחיל את מחקר המילים שלנו ע"י הוספת הביטוי עם הכוונה הנכונה לביטויים המרכזיים הראשונים שלנו.

לדוגמא: אם יש לי חנות פיזית ואני רוצה שהמבקרים באתר יגיעו בסופו של דבר אל החנות שלי – אז כוונת המשתמש שלי יכולה להיות אינפורמטיבית או יצירת קשר. לעומת זאת, אם יש לי חנות אונליין לרחפנים אז אני מחפש גולשים שרוצים לבצע רכישות או שלב אחד לפני הרכישה – חקירה לפני קנייה ולכן ביטוי לדוגמא שאוסיף למחקר שלי הוא "רחפן djj סקירה".

איך עושים מחקר מילות מפתח? לפי השלבים הבאים

הערה חשובה – לאתרים מתקדמים יש דרכים מעולות נוספות למחקרי מילים על סמך הביטויים שכבר מביאים תנועה. פוסט זה מתאר בהרחבה את השלבים הראשוניים יותר. בפוסטים הבאים אראה לכם בדיוק איך עושים מחקר מילים מתקדם לאתרים ותיקים.

ושנייה לפני שאני מראה לכם את השלב הראשון במחקר, קחו המלצה חמה שלי: חשוב מאד שתמצאו לכם נישה. בעיקר אם אתם אתר מכירות. ראיתי יותר מדי מקרים של אתרים מסוג "אתר כלבו" – מוצרים מכל הסוגים ואתם יודעים מה? זה אפשרי! אממה? יקח המון זמן.

כדי לקבל תוצאות מקידום של המון ביטויים בתחומים שונים צריך להשקיע הרבה זמן של עבודה איכותית. מהאתרים האלה שאני מכיר שכן הצליחו, לקח להם כשנה בממוצע להתחיל לראות מגמה של שינוי וכשנתיים בממוצע לראות התחלה של שינוי משמעותי.

אז אם אתם בעניין, לכו על זה כל עוד אתם יודעים שזה מרתון…

אבל אם אתם רוצים לראות תוצאות ומהר, עדיף שתהיה לכם נישה ממוקדת.

שלב ראשון – ביטויים מרכזיים

כתבו על דף (או במחשב) מהראש את הביטויים העיקריים שעליהם אתם רוצים להופיע במקום הראשון בגוגל (אשמח לעזור לכם גם בזה, פשוט שלחו לי הודעה. אני עונה לכולם, אל דאגה :)).

לדוגמא: אני מוכר סיגריות אלקטרוניות אז הביטויים המרכזיים שלי הם: סיגריה אלקטרונית, מילוי לסיגריה אלקטרונית, וייפורייזר, ג'ול, שמן לסיגריה אלקטרונית, סיגריה אלקטרונית juul, סיגריה אלקטרונית מיניפיט.

הרחבת המחקר / כריית מידע

בשלב זה עליכם לקבל רעיונות לביטויים קשורים שטרם חשבתם עליהם. יש הרבה דרכים לקבל רעיונות אבל פה אתמקד בדרך הפשוטה והיעילה ביותר כדי לקבל רעיונות: רשמו כל אחד מהביטויים מהשלב הקודם בגוגל וקחו רעיונות מתוך ההצעות של גוגל. חזרו על צעד זה גם עם הביטויים החדשים:

המשיכו להרחיב את מחקר המילים עד שתרגישו שמיציתם. השלב הזה יכול להיות בין 50 ביטויים למאות ולעיתים גם אלפי ביטויים – תלוי כמה ממוקדת הנישה/ות שלכם.

התאמת ביטויים לכוונת משתמש

מתוך הביטויים הנבחרים, שימו לב אילו מהביטויים משקפים את כוונת המשתמש אותה אתם רוצים לטרגט.

אם יש לכם חנות וכוונת המשתמש היא קנייה, מצאו ביטויים בהם לא ניתן לדעת את כוונת המשתמש והוסיפו לביטוי מילים של חיפוש קנייה, לדוגמא: לביטוי "סיגריה אלקטרונית" ניתן להוסיף "מחיר", "מבצע" וכו'.

אל תמחקו את הביטויים המקוריים, פשוט הוסיפו גם את הביטויים הכוללים כוונת משתמש.

מציאת כמות חיפושים לכל מילה בגוגל: עם כלי המחקר של ZEFO

כעת אנחנו רוצים לקבל מושג לגבי נפחי חיפוש של כל מילה ומדד התחרותיות.

הכניסו את הביטויים שלכם למחקר המילים ב-ZEFO.

המחקר יציג את נפח החיפוש ומדד התחרותיות. מדד התחרותיות הוא למעשה – "כמה תוצאות בגוגל יש עם הביטוי שלכם בטייטל של העמוד.

שימו לב לטור של "תוצאות הכותרת": אם מישהו שם בטייטל את הביטוי – כנראה שהוא מנסה לקדם אותו. אם יש הרבה תוצאות כותרת לביטוי שלכם – סימן שהרבה שמים אותו בטייטל וזה אומר שיש עליו הרבה תחרות.

שלב הפוקוס – פה אנחנו מצמצמים את כל הביטויים לקבוצת ביטויים ממוקדת ממנה נבחר את הביטויים הסופיים לקידום. המלצה חמה – בחרו בתור התחלה בין 30 ל-50 ביטויים מתוך כל הביטויים.

בחירת ביטויים לקידום

כעת מחקו את שאר הביטויים או התחילו מחקר חדש רק עם הביטויים מהשלב הקודם. סננו לפי תוצאות כותרת.

סיימתם? יופי! כעת חפשו ביטוי עם מעט תוצאות כותרת אבל עם נפח חיפוש גבוה. מצאתם כאלה? מעולה! ככה נראית הזדמנות! הרבה אנשים מחפשים את הביטוי אבל אין לו הרבה תחרות, מה שאומר שיהיה לכם קל להתברג בעמוד הראשון ותראו תוצאות מהר.

התוצאות המסומנות פה בצילומסך הן בדיוק ההזדמנויות עליהן אני מדבר. רוצים תוצאות ומהר? אתם צריכים כמה ג'וקרים כאלה:

לאחר שבחרתם ביטויים – חפשו אותם בגוגל ושימו לב לתוצאות הראשונות. מה יש שם שעונה כל כך טוב על הביטוי? הבינו זאת ועשו זאת טוב יותר על ידי יצירת עמוד לביטוי עם תוכן שעונה על כוונת המשתמש.

אם תעשו זאת טוב מספיק, תרוויחו המון לידים. קל…

ועכשיו תורכם: מה לקחתם מפוסט זה? אילו פוסטים נוספים הייתם רוצים לראות פה?

יש לכם שאלות על הפוסט? הגיבו פה למטה ואני מבטיח להתייחס לכל שאלה.

אם מצאתם פוסט זה שימושי, אשמח מאוד אם תשתפו (וגם אלה שיחשפו לפוסט זה בזכותכם).

רוצים ללמוד לקדם אתרים כמו החברות הגדולות הבין לאומיות? הצטרפו לקורס האונליין המצליח בישראל.

רן מגל

רן מגל

רן מגל, (יליד 76), נשוי באושר בלי יום משעמם פלוס 2 גוזלים וכלבה פינצ'ר דלמטית מהמוזרות שפגשתם. עשיתי תואר בפסיכולוגיה ואף טיפלתי באנשים אך גיליתי שזו כנראה לא הדבר הנכון עבורי כעת. מפה לשם, מצאתי את עצמי בתחום השיווק באינטרנט. כיום עוזר לבעלי עסקים לבנות שיווק מתקדם באינטרנט וגם לחבר'ה צעירים לבנות קריירה.

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך