עדכון מרץ של ZEFO עלה אתמול לאוויר, והוא כולל פיצ'רים שהרבה מכם ביקשו (איתור קישורים באותה כתובת IP, שיוך פתקיות לתגיות), מסך חדש במערכת, ושיפורי ממשק שונים שישפרו את חווית ZEFO שלכם.

פירוט העדכון בקצרה:

  1. איתור קישורים במעקב בעלי כתובת IP זהה: הן על ידי חיפוש יזום, והן אוטומטית בעת הזנת קישור חדש למערכת הקישורים.
  2. מסך חדש – מפות אתר: מסך המפרט על מפות ה-XML שהגשתן ב-Search Console, ועל הסטאטוס שלהן.
  3. אפשרות חדשה – שיוך פתקית ל-Label: שיפור של מערכת התיעוד ב-ZEFO – תוכלו לשייך פתקית ל-label כך שהתיעוד יקושר לכל המילים המשוייכות לאותו ה-label.
  4. שינויי ושיפורי ממשק: בחודש האחרון השקענו בשיפור השימושיות של המערכת. הממשק להוספת אתר חדש עבר מתיחת פנים, ושיפורי ממשק נוספים בוצעו לאורך כל המערכת.

איתור קישורים עם כתובת IP זהה

בואו נדבר מעט על קישורים. מאז שגוגל הציגו את PageRank כל עולם ה-SEO החל במרוץ להשגת קישורים איכותיים וחזקים אל האתר. ישנם אינספור פרמטרים בימינו אליהם נרצה להתייחס כאשר נרצה לבחון קישור שמוביל את האתר שלנו, אבל כרגע נתמקד בדומיין ממנו מגיע הקישור, ובכתובת ה-IP של השרת ממנו מגיע הקישור.

עובדה ידועה היא שקישורים מאותו הדומיין בד"כ ישפיעו פחות מקישורים מדומיינים שונים (בהנחה ששאר הפרמטרים דומים). עובדה ידועה נוספת, היא שגם אם נקבל קישורים מ-2 דומיינים שונים, אך הדומיינים האלה יושבים על אותו ה-IP, הרי שתועלת ה-SEO מקישורים אלה קטנה יותר.

הבעיה היא שקשה מאוד לבדוק בצורה ידנית האם כבר השגנו קישור לאתר מדומיין בעל אותה כתובת IP.

העדכון הנוכחי של ZEFO בא לעזור בנושא זה:

  • בעת הוספת קישור חדש למעקב, המערכת תאתר את כתובת ה-IP המקשר ותתריע לכם אם כבר קיבלתם קישורים מאותו ה-IP.
  • במסך רשימת הקישורים (קישור ישיר), לצד כל קישור במעקב, תופיע כתובת ה-IP של הדומיין המקשר. בצורה זו, תוכלו לשמור על תמהיל IPs מקשרים מגוון יותר ואורגני יותר. שימו לב שיש לבחור את העמודה בבחירת העמודות על מנת שתוצג.

מסך חדש – מפות אתר

הוספנו מסך חדש תחת תפריט התוכן ב-ZEFO – מפות אתר.

כאן תוכלו למצוא פירוט של מפות האתר אותן הגשתם ב-Search Console, כולל מידע לגבי כמות העמודים באינדקס של מנוע החיפוש מתוך הרשימה שהגשתם, סוג התוכן המופיע בכל מפה, שגיאות, אזהרות ועוד.

שיוך פתקיות לתגית

יכולות תיעוד העבודה של ZEFO משתפרות בגרסה זו. עד כה המערכת אפשרה להצמיד פתקית למילה ספציפית, לדוגמא "השגתי מאמר כדי לקדם את המילה X" או פתקית כללית עבור האתר.

כעת אנחנו מאפשרים הצמדה לסט שלם של ביטויים – באמצעות הצמדת הפתקית ל-label. האפשרות זמינה בכל המקומות השונים במערכת בהם ניתן להוסיף פתקית.

תיעוד שתשייכו לתגית יופיע גם במסך היסטורית מיקומים עבור התאריך של התיעוד בכל הביטויים המשויכים לתגית וכך תוכלו לראות לאורך זמן את ההשפעה של שינויים שתיעדתם על מיקומי הביטויים הרלוונטיים.

שיפורי ממשק שונים

ממשק טוב יותר הוא גם נעים יותר לעבודה, וגם יעיל יותר לעבודה. הגרסה הנוכחית כוללת שינויים רבים לשיפור נוחות העבודה ב-ZEFO.

שינוי גדול בוצע בממשק הוספת אתר חדש. שעבר מתיחת פנים רצינית. המטרה שלנו בשינוי היא לאפשר את כל האפשרויות המתקדמות (למשל מעקב אחרי סאב-דומיינים, אחרי תיקיות ספציפיות וכדו') ומצד שני לפשט את הממשק כאשר אנחנו באים לעקוב אחרי אתר חדש.

נדגים את אחד השינויים שחשוב להכיר – המשפיע על תהליך ההוספה: כאשר אנחנו מזינים דומיין, כברירת מחדל ZEFO תעקוב אחרי כל הדומיין:

בדוגמא הזנו את הדומיין news.example.co.il. כברירת מחדל המערכת תעקוב אחרי כל הדומיין example.co.il. כדי לבחור סאב דומיין או נתיב (path) ספציפיים, נסמן את האפשרות המתאימה:

בנוסף, גם מדינת היעד מזוהה כעת באופן אוטומטי (ניתן לשנות את מדינת היעד אם תרצו לכוון למדינה יעד אחרת).

אפשרות חדשה נוספת שמקצרת תהליכים: שליחת דוחות ישירות למייל – במסך הדו"חות, לצד האפשרות לייצא דוח לקובץ PDF או Word, נוספה האפשרות לשלוח אותו ללקוח במייל, בלחיצת כפתור.

כרגיל, נשמח לקבל פידבקים ולשמוע על האפשרויות הבאות שתשמחו לראות במערכת ZEFO.

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך